Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

13 apr 2008 17:04

Hej Killer.

Bremserne på gaspinden er nærmest "standart" i DK. Husk bare at du skal "hive" i håndtaget for at bruge bremserne.
Altså 0 gas= fulde bremser!

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

16 apr 2008 17:07

Tit er prudocentens TP opgivlser alt for næsetunge. Men så længe men ikke ved det, er det klogt at følge dem og stå selv trimme det hen af vejen.
Drop den hagl dåse, og få fat i afbalancer "bly" til alu fælge. Dette sætter du så i så langt ude i næsen som muligt.
Det sidder rigtig godt fast, men kan godt tages ud hvis der er kommet for meget i.
Jeg vil våge den påstand, at alle skala svæver skal have bly i næsen. De er simpelhen for korte i snuden i forhold til den ret tunge kronstruktion som skala haler er. Så der er der nok ikke nogen vej uden om.
Sætter du el i vil du sandsynligvis få fløjet mere med den end hvis du har den som rend svæver, da du ikke er afhængi at andet til at komme op. Men der er nu noget helt specilt ved at lave flyslæb og der efter holde din svæver oppe ved hjælp af termik.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Torben F
Indlæg: 52
Tilmeldt: 11 aug 2004 08:36
Kontakt:

Hmmmm efter virklighedens verden at

14 maj 2008 13:38

Hmmmm efter virklighedens verden at dømme vil jeg nu mene at det er en DG100:)